1. Laat steeds weten aan het onthaal dat je er bent.
  2. Kom op tijd op je afspraak.
  3. Wil je een afspraak voor meerdere personen?
  4. Wil je een afspraak voor jouw kind?
  5. Wil je graag een tolk bij de afspraak?
  6. Heb je de dag zelf nog een dokter nodig?
  7. Heb je een vaste huisarts?
  8. De dokter wil voor iedereen tijd maken.
  9. Moet je elke dag medicatie nemen?
  10. Ben je te ziek om het huis te verlaten?
  11. Heb je ’s nachts of in het weekend een dokter nodig?
  12. Heb je thuis verpleegkundige zorgen nodig?
  13. Heb je dringend in het weekend verpleging nodig?
  14. Is jouw baby’tje pas geboren?
  15. Heb je een  tandarts of kinesist nodig?
  16. Heb je een afspraak nodig bij een specialist?
  17. Ben je bij een specialist geweest?
  18. Vertrek je (voor langere periode) op reis?
  19. Ga je op vakantie  in het buitenland en word je ziek?
  20. Ben je opgenomen in het ziekenhuis?
  21. Heb je na een ziekenhuisopname verpleegkundige zorgen nodig?
  22. Wil je uitschrijven?
  23. Kom steeds bij ons naar de huisarts of verpleging.
  24. Betaal steeds tijdig jouw bijdrage voor de mutualiteit.
  25. Veranderen jouw gegevens?

Laat steeds weten aan het onthaal dat je er bent.

Ga niet zomaar in de wachtzaal zitten.


Kom op tijd op je afspraak.

Verwittig het onthaal zo snel mogelijk als dat niet lukt. Zo kan de dokter nog iemand anders helpen die medische zorgen nodig heeft.

Als je te laat komt, kan de arts of verpleging beslissen om je een nieuwe afspraak te geven op een ander moment. Bedankt voor je begrip.

 

 

 


Wil je een afspraak voor meerdere personen?

Laat het weten aan het onthaal. We voorzien 1 afspraak per persoon. Als je met 2 personen komt krijg je dus 2 afspraken na elkaar.

 


Wil je een afspraak voor jouw kind?

Kinderen en jongeren tot en met 14 jaar komen best in het gezelschap van een ouder.

 

 

 

 

 


Wil je graag een tolk bij de afspraak?
Laat het weten aan het onthaal. Wij proberen een tolk te regelen.
Je mag ook zelf iemand meebrengen om te vertalen.

 

 

 

 


Heb je de dag zelf nog een dokter nodig?

Bel zo vroeg mogelijk naar het onthaal.


Heb je een vaste huisarts?

Laat het weten aan het onthaal. We geven jou zo veel mogelijk een afspraak bij je vaste huisarts. Zo bouwen jullie een vertrouwensrelatie op.

 


De dokter wil voor iedereen tijd maken.

Het kan gebeuren dat een consultatie een beetje uitloopt. Wachttijden tot 30 minuten zijn normaal. Bedankt voor je begrip.

 

 

 


Moet je elke dag medicatie nemen?

Vraag een voorschrift aan bij het onthaal.

Je hoeft niet elke keer een afspraak met de dokter te maken.

De volgende dag kan je het voorschrift komen ophalen aan ons onthaal tussen 08:00 en 19:00.

OPGELET: dit is niet onbeperkt, soms kan de arts vragen om toch eerst nog op afspraak te komen.

 


Ben je te ziek om het huis te verlaten?

De arts kan indien nodig op huisbezoek komen.

Bel zo vroeg mogelijk naar het onthaal. Je kan dan met de dokter praten. Die bekijkt je vraag samen met jou.

Als je in de voormiddag belt kan de dokter de dag zelf op huisbezoek komen.

Als je in de namiddag belt komt de dokter de volgende dag op huisbezoek.

 


Heb je ’s nachts of in het weekend een dokter nodig?


zie wachtdienst

Bel naar de dokter van wacht op het nummer 1733.

In het weekend zal je naar de huisartsenwachtpost komen.
Als je naar de huisartsenwachtpost gaat moet je de consultatie betalen.
Breng het prestatiebriefje van de dokter in ons wijkgezondheidscentrum samen met je rekeningnummer.

Wij betalen je het terugbetalingstarief.

Je moet nog een klein stukje zelf betalen, het remgeld.


Heb je thuis verpleegkundige zorgen nodig?

Verpleegkundige zorgen gebeuren in het wijkgezondheidscentrum.

Als je om medische reden niet naar het centrum kan komen, kan de verpleging bij je thuis komen.

Bel zo snel mogelijk naar ons onthaal.

Laat weten dat je thuis verpleging nodig hebt.

De verpleging maakt verdere afspraken met jou.


Heb je dringend in het weekend verpleging nodig?

Bel in de week naar ons onthaal 09 331 53 70.

Bel in het weekend of op een feestdag naar de huisartsenwachtpost 09 236 50 00.


Is jouw baby’tje pas geboren?

© Wesley

Vanaf nu kan ook de baby voor alle zorgen terecht in WGC De Punt.

Naast de huisartsen, verpleging en maatschappelijk werk kan je ook onze vroedvrouwen Blerta en Elvira raadplegen voor hulp en/of advies.

Om goed voor jullie te kunnen zorgen hebben we een aantal gegevens van jouw kindje nodig.

Neem contact op met onthaalmedewerker Sabine op 09 331 53 70.

 

 

 


Heb je een  tandarts of kinesist nodig?

We hebben geen tandartsen of kinesisten in ons wijkgezondheidscentrum.

Tandartsen, kinesisten en specialisten vallen buiten het forfaitair systeem.

Je betaalt dus gewoon voor de raadpleging.

Bezorg het prestatiebriefje aan de mutualiteit.

De mutualiteit betaalt je het terugbetalingstarief.

Vraag aan het onthaal een lijst met kinesisten of tandartsen in de buurt.


Heb je een afspraak nodig bij een specialist?

Maak altijd eerst een afspraak bij de huisarts.

De huisarts maakt dan een verwijsbrief. Die kan je meenemen naar de specialist.

Zo is de consultatie bij de specialist voor jou goedkoper.


Ben je bij een specialist geweest?

Hij geeft je een dun wit papiertje mee, het prestatiebriefje.

Breng dit prestatiebriefje binnen bij de mutualiteit.

Zij betalen je het terugbetalingstarief.


Vertrek je (voor langere periode) op reis?

Je kan bij ons terecht voor een reisconsult bij de arts en voor je reisvaccinaties.

Vraag info aan het onthaal.

 


Ga je op vakantie  in het buitenland en word je ziek?

Ga voor je naar het buitenland vertrekt langs bij je mutualiteit.

Hier vul je de nodige papieren in.

Als je ziek bent ga je langs bij een huisarts ter plaatse.

De mutualiteit zal oordelen of de prestatie wordt terugbetaald.

Verwittig ons WGC als je langer dan 1 maand in het buitenland verblijft.


Ben je opgenomen in het ziekenhuis?

Vermeld steeds dat je bent ingeschreven in een wijkgezondheidscentrum.


Heb je na een ziekenhuisopname verpleegkundige zorgen nodig?

Contacteer ons zo snel mogelijk.

De verpleging maakt verdere afspraken met jou.

Opgelet: de mutualiteit zal een thuisverpleegkundige van buiten het wijkgezondheidscentrum niet terugbetalen.

 


Wil je uitschrijven?

Verhuis je buiten ons werkgebied, dan moet je uitschrijven.

Wil je om een andere reden uitschrijven?

Meld het aan het onthaal.

Alle meerderjarige personen moeten persoonlijk de uitschrijvingsformulieren komen ondertekenen.

 


Kom steeds bij ons naar de huisarts of verpleging.

Als je naar een andere dokter of verpleegkundige gaat tijdens onze openingsuren zal de mutualiteit deze prestatie NIET terugbetalen.

Uitzondering:

  1. Dringende medische zorgen buiten onze openingsuren bij de huisarts van wacht
  2. Dringende medische zorgen als je buiten ons gebied (Gent en alle deelgemeenten, Destelbergen, Heusden, Melle, Merelbeke) bent.

 


Betaal steeds tijdig jouw bijdrage voor de mutualiteit.

Zolang je niet in orde bent met de mutualiteit betaal je  €5,00 per consultatie.

 


Veranderen jouw gegevens?

Verander je van adres, telefoonnummer of mutualiteit?
Heb je een medische kaart gekregen?

 

 

 

 

Laat het zo snel mogelijk weten aan het onthaal.